سمپاشی گروپ کردستان در بخش کشاورزی قادر به ایفای نقش در توسعه ملی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام نصراللهی زاده امروز چهارشنبه در پنجمین نشست فصلی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت کشورکه با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در سنندج برگزارشد، گفت: کردستان ۲ درصد مساحت، حدود ۶ درصد رواناب و ۵ درصد اراضی قابل کشت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یکی از ویژگی ها و استعدادهای بارز کردستان را بخش کشاورزی خواند و عنوان کرد: استان ما می تواند در این بخش در توسعه ملی نقش ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است، بیان کرد: معتقدم بخش کشاورزی در رقابتی نفس گیر با بخش های صنعت و خدمات قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: امروز مهمترین مسئله در بخش کشاورزی، اقتصادی کردن آن و ایجاد و افزایش ارزش افزوده در این بخش است.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه کشورمان با بحران بیکاری مواجه شده است، یادآورشد: در بخش کشاورزی می توان با سرمایه گذاری اندک شغل ایجاد کرد و این درحالی است که در بخش صنعت ایجاد شغل بسیار هزینه براست.

وی اضافه کرد: واحد پتروشیمی سنندج با سرمایه گذاری هزار و ۴۰۰ میلیاردتومانی ایجاد شده که میزان اشتغالزایی آن ۷۰۰ نفر است به عبارتی برای ایجاد هرشغل در این واحد یک میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی می توان اشتغال مولد و با هزینه کمتر ایجاد کرد، بیان کرد: متاسفانه شاهد شیب تندی در کاهش جمعیت روستایی هستیم با وجود اینکه روستای بالای ۱۰ نفر جمعیت دراستان که فاقد خدماتی هم چون برق باشد نداریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: تا زمانی که معیشت روستاییان تامین نشود به هر میزان هم که خدماتی هم چون آسفالت جاده دسترسی، آب، برق و گاز به آنها ارائه شود همچنان شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها خواهیم بود.

نصراللهی زاده عنوان کرد: علی رغم منابع آبی فراوان دراستان تنها ۱۱ درصد از اراضی کشاورزی این منطقه آبی است لذا ما نسبت به سیاست های وزارت نیرو در تخصیص منابع آبی معترض هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها