سمپاشی گروپ کردستان دومین استان کشور از لحاظ دارابودن اراضی مرغوب است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگارمهر، بهرام نصراللهی زاده امروز سه شنبه در همایش استانی روزجهانی خاک که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزارشد، گفت: حفاظت خاک برای زیست انسانی و جانوری باید همواره به عنوان امری ضروری در دستور کار همه ما باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذر زمان ازمفهوم توسعه  تعابیر مختلفی شده است، عنوان کرد: امروزه بحث توسعه پایدار که هماهنگ کردن تمام فعالیت های انسانی با حفظ و بقای محیط زیست است، در دنیا مطرح و دنبال می شود.

وی بیان کرد: توسعه ای پایدار خواهد بود که با کمترین تخریب و آسیب در محیط زیست همراه باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه هدف این سازمان راهبری و رصد توسعه است، اظهارداشت: دانشگاه استنفورد امریکا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورمان تحقیقی در خصوص وضعیت خاک ایران در سال ۲۰۱۶  انجام و گزارش انرا امسال منتشر کردند.

نصراللهی زاده ادامه داد: بر اساس این گزارش ،کردستان دومین استان کشور از نظر میزان اراضی خوب و خیلی خوب است.

وی با اشاره به اینکه خاک سرمایه اصلی ما است، بیان کرد: مدار اصلی توسعه کردستان از بخش کشاورزی می گذرد.

وی  اضافه کرد: از ۱۳ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده سالانه کشورما ۳ هزارمیلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار داشت: کمتر از ۲۵ درصد ارزش افزوده استان در بخش کشاورزی است و این نشان می دهد فعالیت های بخش کشاورزی ما زیاد اقتقادی نیست.

نصراللهی زاده عنوان کرد: باید تلاش شود از روش های سنتی در بخش کشاورزی فاصله و با استفاده از روش های علمی تر و مدرن تر کارایی و کارآمدی در این بخش را افزایش دهیم.

وی بر افزایش اشتغال و درآمد در بخش کشاورزی تاکید و بیان کرد: خاک زیربنای فعالیت های زیستی است و باید به دنبال راهکارهای افزایش تولید و کارایی بخش کشاورزی و جلوگیری از تخریب خاک باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 131 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها