سمپاشی گروپ کشاورزان پیشرو در آستانه سال زراعی جدید معرفی شدند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ  امروز دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ همزمان با آغاز نمادین سال زراعی جدید با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران تهران،  از  ۱۷۱ کشاورز برگزیده و ۳۸ گندمکار پیشرو تجلیل به عمل آمد و  این افراد لوح تقدیر و مدال یادبود دریافت کردند.

 این کشاورزان در ۱۵۰ رشته و از میان ۲۷ هزار داوطلب در سراسر کشور پس از ارزیابی و بررسی به عنوان نمونه انتخاب و معرفی شدند. میانگین سنی کشاورزان برگزیده ۴۸ سال (۴ سال جوانتر از متوسط سنی کشاورزان کل کشور) اعلام کرد.

 ۸۱٫۲ درصد برگزیدگان بخش کشاورزی در این دوره دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا و حدود ۵۰ درصد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر دارند.

 در این دوره ۱۱ نفر از کشاورزان برگزیده را زنان تشکیل می‌دهند و برای نخستین بار یک بهره‌بردار زن توانست در تولید ذرت علوفه‌ای به عنوان کشاورز نمونه، انتخاب شود.

 خلاقیت و نوآوری، بهره‌وری در مصرف آب و نهاده‌های کشاورزی، کارآفرینی، میزان عملکرد تولید در واحد سطح، کیفیت تولید، کاهش استفاده از سموم شیمیایی، استفاده از فناوری‌های نوین و ارتباط با موسسه‌های تحقیقاتی و علمی، بازارمحور بودن و برندسازی برای محصولات تولیدی و مشارکت‌جویی در تعاونی‌ها و تشکل‌ها را از شاخص‌های ارزیابی و انتخاب کشاورزان برگزیده ملی در این دوره است.

مهمترین معیارهای انتخاب ۳۸ گندمکار پیشرو نیز شامل استفاده از فناوری‌های نوین، پایداری تولید، اجرای کشاورزی حفاظتی، میزان عملکرد در واحد سطح، خلاقیت و نوآوری، رعایت تناوب و مشارکت در فعالی‌ های تحقیقاتی و آموزشی هستند.

ابراهیمی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و تریج کشاورزی  همزمان با آغاز سال زراعی از دولت خواست تصویب آیین‌نامه حمایت از برگزیدگان بخش کشاورزی با توجه به نقش بی‌بدیل آنان در پایدارسازی تولیدات، امنیت غذایی و استفاده خردمندانه از منابع تولید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 304 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 5 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها