سمپاشی گروپ یارانه روغن و شکر به لبنیات اختصاص یابد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری سمپاشی گروپ محمود نجفی‌‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران در دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته اظهار داشت: قطع یارانه شیر و شیر مدارس که  از سال ۸۹ روی داد اشتباه بزرگی بود و به وزیر بهداشت هشدار می‌‌دهم.

وی افزود: حجم بالایی از پوکی استخوانی که این‌‌سال‌‌ها شاهدِ آن هستیم، حاصل همین بی‌‌توجهی‌‌ها و سیاست‌‌گذاری‌‌های نادرست است.به روغن و شکر، دو چیزی که ضدِ سلامت هستند یارانه داده می‌شود، اما برای لبنیات که سلامت افراد  نقش مهمی ایفا می‌‌کند، یارانه ای ندارد و شیر مدارس قطع است.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: سود صنعت لبنیات  پایین و تنها ۵ درصد است کجا است که منطقی نیست در هیچ‌‌کجای دنیا حتی کشورهایی به‌‌مراتب با جمعیت‌‌هایی پایین‌‌تر که نیاز کمتری به مصرف لبنیات نسبت به ما دارند، اینگونه نیست.

نجفی‌‌عرب  سیاست دستوری در صنعت لبنی را نقد کرد و گفت: بررسی‌‌های انجام  شده نشان می‌دهد که سیستم رانتی-یارانه‌‌ای دولت در قبال کارخانجات و صنایع لبنی، نتیجۀ عکس می‌‌دهد و بهترین شیوه، باز گذاشتنِ بازار برای رقابت و دوری از انحصار است.

وی تصریح کرد: سیاست دستوری دولت در تعیین نرخ و قیمت‌‌گذاری، نه‌‌تنها هیچ سودی به گوشه‌‌ای از صنعت لبنیات نمی‌‌رساند، که تا می‌‌تواند آن را به قهقرا برساند.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 192 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 10 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها