سمپاشی گروپ یک‌چهارم مرغ تخم‌گذار معدوم شدند - سمپاشی گروپ

عبدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر  با اشاره به گران شدن قیمت مرغ در بازار استان زنجان، گفت: به دلیل بهداشتی یک‌چهارم گله‌های تخم‌گذار معدوم شدند و این امر باعث کاهش تولید تخم‌مرغ در مرغداری‌ها شده است. 

وی اظهار کرد: برای عادلانه کردن قیمت  تخم‌مرغ در بازار استان از هفتم دی‌ماه تخم‌مرغ توزیع می‌شود و قیمت مصوب  ستاد تنظیم بازار در شانه ۷ هزار و ۲۰۰ و ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۱۰ واحد فروش برای  توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازار پیش‌بینی‌شده است و تعداد این واحدها به ۳۰ واحد افزایش می‌یابد.

جعفری تأکید کرد: توزیع تخم‌مرغ  های تنظیم بازار بدون محدودیت و بیش از تقاضا ادامه دارد و قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در خرده‌فروشی ها ۸۲۰۰ تومان است و واحدهایی که اقدام به گران‌فروشی بکنند برخورد می‌شود. 

وی گفت:  افزایش قیمت اخیر تخم‌مرغ در استان زنجان ناشی از افزایش عمومی قیمت‌ها در کشور بوده است و کاهش عرضه عامل افزایش قیمت این فرآورده نبوده و عمده دلیل آن افزایش نامتناسب قیمت‌ها ناشی از سودجویی برخی افراد در بازار به بهانه کاهش عرضه بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یاد آورشد: به منظور حمایت از مصرف کنندگان با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی، کاهش تعرفه واردات تخم مرغ از ۵۵ درصد به ۵ درصد به تصویب هیئت دولت رسیده تا با واردات این فرآورده به تنظیم بازار و تعدیل قیمت‌ها کمک شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها