سمپاشی گروپ یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی خمین به سیستم آبیاری نوین مجهز شد - سمپاشی گروپ

احمدرضا جعفری  در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای اجرای آبیاری نوین در هر هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خمین طی یک سال اخیر، ۳۵ تا ۷۰میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین بیان کرد: تا پایان سال جاری ۵۰۰ هکتار دیگر به اراضی تحت پوشش آبیاری نوین در شهرستان خمین افزوده می شود و به این ترتیب سطح زیر پوشش قرار گرفته این سیستم در یک سال اخیر در این شهرستان، به یک هزار و ۵۰۰هکتار خواهد رسید.

جعفری خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خمین مجهز به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی شده است و پیگیری و همکاری برای توسعه آبیاری نوین اراضی کشاورزی در دستور کار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین ادامه داد: با توجه به خشکسالی های متوالی چند سال اخیر و کاهش شدید آب موجود در سفره های زیرزمینی و منابع آبی، ضرورت همراهی کشاورزان برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: حداقل راندمان آبیاری طرح های نوین به جای روش های غرقابی و سنتی، عملکرد آبیاری را تا ۷۰درصد افزایش می دهد و اجرای این طرح در هر هکتار زمین، موجب صرفه جویی سالانه چهار هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین تصریح کرد: وضعیت بارندگی سال زراعی جاری، تاکنون مطلوب نبوده و با توجه به خشکسالی، الگوی کشت مناسب با وضعیت منابع آبی از سوی کشاورزان باید مد نظر قرار گیرد، چرا که با این اقدام میزان بهره وری تولید محصولات کشاورزی نیز افزایش می یابد.

جعفری تاکید کرد: برای اجرای سیستم  آبیاری تحت فشار خوشبختانه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و حتی اراضی کشاورزی که فاقد سند مالکیت هستند نیز می توانند تحت پوشش طرح آبیاری نوین قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها