سمپاشی گروپ ۱۳۰۰ فرصت اشتغالزایی همزمان با دهه فجر در ایلام ایجاد می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دهه فجر امسال ۱۵ پروژه مهم زیربخش کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۸۹۶ میلیون ریال مورد کلنگ زنی قرار می‌گیرد که اشتغال ۹۰۰ نفر را در پی دارد.

وی افزود: همچنین ۳۸ طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ‌ بر ۹۵ میلیارد تومان افتتاح می شود که زمینه اشتغال ۱۳۰۰ نفر را فراهم می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای استان در زمینه کشاورزی نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی و جانبی و زنجیره تولید در استان است که نیازمند ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به ایجاد اینگونه صنایع پایین دستی و تکمیلی است.

میری از اجرای طرح بزرگ توسعه شیلات و آبزیان در استان اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه سد سیمره طرح پرورش آبزیان با ظرفیت ۲ هزارتن ماهی در دست اقدام است که با تکمیل این طرح صنعت آبزی پروری در استان توسعه چشمگیری پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته که هم‌سال خشکی بوده است با کاهش میزان بارندگی در استان مواجه بوده‌ایم، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که کاهش میزان بارندگی در سطح استان بیش از ۳۰ درصد خسارت به مزارع دیم استان وارد کند و امیدواریم که در ادامه فصل با بارش‌هایی که خواهیم داشت این خسارت بیش از این افزایش نیابد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت جو در زمین‌های دیم استان حدود ۴۶ هزار هکتار و در زمین‌های آبی ۱۴۰۰ هکتار است، گفت: بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که در سطح کشور مزارع نمونه بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار تن کلزا در مزارع استان برداشت شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها