سمپاشی گروپ ۱۳۶ واحد کشاورزی در سرخه فعالیت دارند - سمپاشی گروپ

امیرآقا رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان گزارشی از وضعیت بخش کشاورزی و دام و طیور در سطح سرخه، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۶ واحد کشاورزی در سرخه مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۶۰ واحد زراعی و باغبانی با اشتغال یک هزار و ۱۷۵ نفر در بخش کشت محصولات و صیفی جات عملکرد مطلوب و شاخصی تا کنون داشته اند.

وی افزود: سرخه یکی از قطب های تولید دام و طیور در استان سمنان است که با ۸۵ واحد مرغداری یکی از شهرستان های پیشتاز در این زمینه بوده که می توان با افزایش بهره وری و همچنین احداث کارخانه های بسته بندی از خام فروشی محصولات جلوگیری کرده و در راستای توسعه و رونق اقتصاد شهرستان گام برداشت.

رئیس جهاد کشاورزی سرخه گفت: این شهرستان در بخش دام نیز یکی از مراکز فعال استان بوده که ۲۶ واحد دامداری با اشتغال ۸۸ نفر در حال حاضر مشغول پرورش دام است که از این تعداد ۱۳ واحد به صورت فعال هستند.

آقا رضوی در ادامه با اشاره به وجود ۸۵ واحد پرورش طیور در سرخه، تاکید کرد: در حال حاضر ۳۳۷ نفر در این واحدها اشتغال داشته اند که ۶۳ واحد فعال، ۱۱ واحد نیمه فعال و ۱۱ واحد غیرفعال هستند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت واحدهای تولیدات گیاهی و آبیاری گفت: سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان با استفاده از بذور اصلاح شده، ریزمغذی و کودهای زیستی در راستای توسعه تولید و بهبود کیفیت اقدام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی سرخه گفت: توسعه تولید و بهبود کیفیت محصولات باغی در سطح ۸۹۲ هکتار از باغات شهرستان با استفاده از توزیع نهال های مثمر اصلاح شده، اجرای مبارزه با کرم گلوگاه انار در سطح ۴۰ هکتار، اجرای مبارزه با آفات عمومی(ملخ) در سطح ۲۷۰ هکتار، توسعه روش های غیر شیمیایی مبارزه با آفات در سطح ۷۵۰ هکتار از باغات، مزارع و گلخانه ها و بهره برداری از دو واحد پرورش قارچ دکمه ای با ظرفیتی بالغ بر ۴۰ تن در سال بخشی از اقدامات جهاد کشاورزی سرخه است.

آقا رضوی در پایان ابراز داشت: در زمینه آبیاری تحت فشار و مرمت و لایروبی های قنوات نیز اقدامات مطلوبی صورت گرفته که ایجاد ۱۸ باب استخر ذخیره آب به ظرفیت ۲۶هزار و ۷۳۵ مترمکعب، لایروبی و مرمت قنوات به تعداد ۱۷ رشته به مبلغ یک میلیون و ۵۳۸ ریال و اجرای آبیاری تحت فشار در دو هزار و ۹۲۵ هکتار با اعتبار ۴۱هزار و ۷۶۰ میلیون ریال از جمله اقدامات این مدیریت در این بخش محسوب می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها