سمپاشی گروپ ۱۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اسدآباد زیر کشت چغندر قند رفته است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سقراط بیرنگ پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران درباره سطح زیر کشت چغندرقند اسدآباد گفت: برداشت چغندر قند از اوایل مهرماه در اراضی اسدآباد آغاز شده است.

وی بابیان اینکه روزانه ۱۵۰۰ تن محصول چغندرقند برای تحویل به کارخانه های طرف قرارداد حمل می شود، عنوان کرد: ۸۵۰ تا ۹۰۰ بهره بردار کشاورزی در شهرستان اسدآباد به کشت محصول چغندرفند مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: طی سال زراعی گذشته حدود ۲۳۰۰ هکتار چغندرقند در اسدآباد کشت شده بود که به علت مشکلات تحویل و همچنین پرآب بر بودن این محصول، سطح زیر کشت را در شهرستان پایین آوردیم و سطح زیر کشت را ۵۰۰ هکتار، معادل ۲۰ درصد سال قبل کاهش دادیم.

وی عنوان کرد: کارخانه های اصفهان و همدان چغندرقند شهرستان اسدآباد را امسال دریافت خواهند کرد و در این میان کارخانه قزوین نیز اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای حمل چغندرقند در شهرستان وجود ندارد، عنوان می کند: کشاورزان مراقب شرایط جویی باشند و توصیه های هواشناسی را پیگیری کنند تا در برداشت محصول با مشکل جدی مواجه نشوند.

بیرنگ تاکید کرد: کشاورزانی که بدون هماهنگی اقدام به تحویل محصول خود به کارخانه های قند می کنند، از دریافت حق الزحمه های خود اطمینان خاطر حاصل کنند.

وی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: در راستای اصلاح الگوی مصرف آب از کشت های بذری به سمت کشت های نشایی و از آبیاری بارانی به سمت آبیاری قطره ای حرکت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 120 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها