سمپاشی گروپ ۲۴ هزار هکتار از مزارع زنجان به کشت محصول کلزا و جواختصاص می یابد - سمپاشی گروپ

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پاییز سالجاری ۲۴ هزار هکتار از مزارع استان زنجان  به کشت محصول جو و کلزا اختصاص می یابد و کشت کلزا از اواسط شهریورماه شروع شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.  

وی اظهار کرد: تاکنون هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع استان زنجان زیر کشت محصول کلزا و جو رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  در کشت پاییزه سه هزار هکتار از اراضی به کشت  محصول کلزا، بیش از ۹ هزار هکتار جو به صورت آبی و ۱۲ هزار هکتار هم به صورت دیم زیر کشت می رود.

کرامتی تاکید کرد: به منظور شناسایی و انتخاب بذر مناسب برای کشت در مناطق مختلف استان، امسال ۱۶ رقم کلزا در قالب طرح PVS در استان زنجان به زیر کشت رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان متذکر شد: از امسال ارقام جدید آلمانی وارد چرخه کشت کلزا در استان زنجان می شود، اوکاپی، نپتون، گابریلا، هیدرومیل و ایکس پاور را ارقام مورد کشت کلزا در استان است.

کرامتی به اهمیت کشت و آبیاری به موقع محصول کلزا  اشاره کرد و گفت:  مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی  است و  کلزا در مناطق مختلف استان زنجان از اواسط شهریور ماه کشت و آبیاری شده ولی در شهرستان طارم تا اواخر مهر ماه فرصت کشت وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: رمز موفقیت در محصول عملکرد بالا در مزارع کلزا رعایت اصول به‌زراعی و کشت و آبیاری به موقع است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها