سمپاشی گروپ ۲۶۷ طرح کشاورزی در شهرستان قروه به بهره برداری می رسد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل فعله گری شامگاه سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان به پتانسیل ها و مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان قروه با تولید ۴۸۰ هزار تن در بخش کشاورزی شامل زراعی و دامی و باغی ۲۵ درصد از تولیدات کشاورزی استان را از ان خود کرده است.

به گفته وی از ۱۷۱  هزار هکتار اراضی در قروه ۱۴۳ هزار هکتار دیم و ۲۸ هزار هکتار آبی است و ۸۰ درصد هم مجهز به سیسم آبیاری تحت فشار است و رتبه اول کشوری را دارد.

فعله گری تولید گندم در قروه را سالیانه ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: تولید گندم در سال جاری به ۱۳۰ هزار تن رسید که این میزان در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بود.

وی همچنین تولید علوفه شهرستان را بیش از ۶۰ هزار تن دانست و از تولید ۱۲۰ هزار تن سیب زمینی  و ۱۰ هزار تن چغندرقند خبر داد و عنوان کرد:  تمامی این موارد نشان می دهد شهرستان قروه مستعد ایجاد صنایع و کارخانه تبدیلی و فراوری در زمینه محصولات مرتبط است.

به گفته فعله گری شهرستان قروه دارای ۱۷۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۳ سیلو و ۱۵ مرکز خرید گندم با ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۱۳۰ هزار تن و ۵۴۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی می باشد.

وی با بیان اینکه کشاورزان قروه ای به عنوان کشاورز نمونه کشوری در تولید کلزا و جو و کشاورز نمونه استانی در تولید معرفی شده اند، از وجود بزرگترین گاوداری شیری در استان با تولید روزانه ۳۰ تن شیر  در قروه خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی قروه در ادامه به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: نخستین چالش این بخش و شاید بخش های دیگر بحران آب است و می طلبد تسریع در روند انتقال آب برای ادامه حیات بخش کشاورزی که بیش از ۳۳۰ هزار تن از محصولات کشاورزی وابسته به آن است صورت گیرد.

وی خواستار امهال تسهیلات بخش کشاورزی در کنار توجه به پرداخت به موقع پول گندم برای چلوگیری از بی انگیزگی در کشاورزان شد.

فعله گری با تأکید بر اینکه کمبود اعتبارات بخش کشاورزی آسیب زا بوده و لازم است مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: نیاز است تسهیلات لازم برای بخش کشاورزی اتخاذ یافته و در این میان به فکر اصلاح سیستم های آبسیاری تحت فشار باشیم.  

وی همچنین در خصوص طرح اشتغال فراگیر و پایدار در بخش کشاورزی گفت: در این طرح  بخش دام سبک در نظر گرفته نشده و نیازمند بازنگری است چرا که این بخش در شهرستان متقاضی بسیار دارد.

فعله گری در خاتمه از بهره برداری ۲۶۷ طرح و پروژه با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر در شهرستان قروه خبر داد.  

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها