سمپاشی گروپ ۳۵۰ کارگاه آموزشی برای کشاورزان استان سمنان برگزار شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دزیانیان پیش‌ازظهر دوشنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان در شاهرود بابیان اینکه ترویج و آموزش دو رویکرد اصلی مرکز تحقیقات در مقوله کشاورزی و بهره‌برداری این بخش است، تأکید داشت: در یک سال گذشته تا کنون ۳۵۰ کارگاه آموزشی برای پنج هزار و ۳۰۰ نفر روز بهره‌بردار بخش کشاورزی برگزارشده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های مرکز تحقیقات کشاورزی در دو سال اخیر و به‌خصوص با بروز خسارات ناشی از سرمازدگی و احصاء روش‌های نوین مقابله با آفات و مشکلات حوزه سرما و خشک‌سالی، افزایش کیفی و کمی دوره‌های آموزشی با کمک نهادهای غیردولتی و تشکل‌های فعال در حوزه کشاورزی است.

ابلاغ سیاست‌های تغییر الگوی کشت

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای ۲۵۰ دانش‌آموز استان نیز خبر داد و گفت: این مرکز طی یک سال گذشته ۱۸ هزار نفر روز آموزش به کارکنان و کارشناسان حوزه‌های مختلف را در قالب ۱۸۰ دوره و کارگاه‌های تخصص بر عهده داشته است.

دزیانیان بابیان اینکه تغییر الگوی کشت یکی از مسائلی است که باید درباره آن به بهره‌مندان بخش کشاورزی آموزش داد، گفت: سیاست‌های کلی تغییر الگوی کشت در دشت‌های استان طبق اسناد بالادستی ابلاغ‌شده که علاوه بر آموزش و راهنمایی، قرار است تسهیلاتی نیز به بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت شود.

وی رعایت الگوی کشت جدید را شرط دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان دانست و ابراز کرد: خشک‌سالی‌های پیاپی و تغییر اقلیم که سرمازدگی پیامد آن است، باعث شده تا مجبور به تغییر الگوی کشت باشیم و از این منظر خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بوده‌ایم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها