سمپاشی گروپ ۳۵ درصد تعاونی های استان ایلام در حوزه کشاورزی است - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله شیر خانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۳۵ درصد تعاونی‌ها نیز با مدیریت بانوان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود سه هزار و ۲۸۵ تعاونی در استان ایلام افزود: یک هزار و ۴۶۱ نفر در این مراکز اشتغال دارند در حالی که اگر از تمامی ظرفیت این تعاونی‌ها استفاده شود باید ۲۳ هزار نفر در این مراکز مشغول به کار شوند.

مدیرکل تعاون ایلام اضافه کرد: متأسفانه آن گونه که باید از فعالیت تعاونی‌ها حمایت نشده و اگر بانک‌های عامل همراهی بیشتری با طرح‌های تعاونی داشته باشند با توجه به سرمایه کم و زودبازده بودن اثربخشی بیشتر به نسبت طرح‌های بزرگ که نیازمند اعتبار فراوان و طولانی بودن فرآیند بهره برداری دارند، خواهند داشت.

شیرخانی ابراز امیدواری کرد بتوان به آنچه اهداف مورد نظر مسئولان که همانا رسیدن به سهم ۲۵ درصد تعاونی‌ها در فعالیت‌های اقتصادی است در کشور دست یابیم.

وی یکی از مشکلات واحدهای تولید کشور را نگرش تقابلی بین کارگر و کارفرما دانست و گفت: باید این نگاه تغییر کند و کارگر و کارفرما به‌عنوان شرکای تجاری با هم تعامل و همکاری داشته باشند.

وی یکی از طرح‌های این وزارتخانه به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‌زایی در روستاها را طرح روستا تعاون ذکر کرد که در قالب آن در استان ایلام ۳۸ تعاونی در ۲ مرحله ایجاد می‌شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها