سمپاشی گروپ ۳۶۰ میلی متر بارش در زنجان ثبت شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل افشاری ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت برق زنجان، به میزان بارش‌ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از مهرماه سال گذشته تا چهار تیرماه بیش از ۳۶۰ میلی متر بارش در استان ثبت شده است.

وی اظهار کرد: این میزان بارش در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته و نسبت به دراز مدت هم ۲۰ درصد افزایش دارد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان، گفت: طی دو سال اخیر میزان بارش‌ها در استان خوب بوده است ولی باید مدیریت مصرف آب مد نظر قرار گیرد.

افشاری به وضعیت سدهای استان اشاره کرد و یاد آور شد: ۷۵ درصد سد تهم پر است و ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان از این سد تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد از سد گلا بر و ۲۵ درصد از سد تالوا ر پر است، ابراز داشت: سد کینه ورس هم در آستانه سرریز شدن است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان، بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید و به میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت چهار درصد و آب شرب شش درصد است.

افشاری با بیان اینکه میزان مصرف آب در بخش صنعتی در زنجان از متوسط کشوری بالاتر است، افزود: باید تمامی مشترکین آب مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: ماهیت بارندگی در استان تغییر کرده و بارش‌ها در سال گذشته بیشتر به صورت برف بود و این برای پر شدن سدها و آب‌های زیر زمینی خوب است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها