سمپاشی گروپ ۳ سال است که جوجه مرغ گوشتی از تولید داخل تامین می‌شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ، ناصر فخاری رئیس سازمان اقتصادی کوثر امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر، اظهار داشت: ۷۵ درصد مرغ اجداد مورد نیاز برای تولید جوجه یک روزه در کشور توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین می‌شود و در بخش‌های تولید جوجه مرغ آرین، جوجه مرغ بومی شده خارجی و جوجه خارجی نیاز کشور را تامین کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه از سه سال گذشته کشورمان در بخش واردات جوجه تامین شد، این سازمان برای تامین امنیت غذایی و نیاز کشور جوجه مورد نیاز را در داخل تحریم کرد به طوریکه در این ۳ سال هیچ وارداتی نداشته‌ایم.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر گفت: ۱۲ درصد روغن تولیدی کشور، ۶ درصد جوجه مادر تولیدی در کشور و یک درصد مرغ گوشتی در کشور توسط این سازمان تامین می‌شود.

فخاری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امیدواریم تا ۳ سال آینده سازمان اقتصادی کوثر بتواند به جای تامین یک درصد مرغ مورد نیاز کشور، آن را به ۲۰ درصد ارتقاء و نقش خود را در تامین امنیت غذایی بهبود دهد.

وی گفت: علاوه بر بخش کشاورزی، در بخش‌های مختلف دیگری نیز فعالیت داشته‌ایم به طوریکه در بخش معدن، شرکت تولیدی برتر کشور بوده‌ایم و همچنین نیازهایی که به واردات موتورهای سنگین ماشین‌آلات صنعتی بوده در داخل توسط سازمان اقتصادی کوثر تامین شده است. شرکت سیم و کابل، سیم کابل نیز از جمله دیگر شرکت‌های پیشرو این سازمان است که به دیگر کشورها صادرات دارد.

رئیس سازمان اقتصادی کوثر افزود: سود این سازمان در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته که این امر نشان از بهبود عملکرد این سازمان اقتصادی است.

فخاری در پایان تصریح کرد: ۱۲۴ مسئله توسط سازمان اقتصادی کوثر در نمایشگاه مسئله محور سازمان اقتصادی کوثر مطرح می‌شود که امیدواریم با کمک شرکت‌های مختلف توانمند این مسائل حل شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 21 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها