سمپاشی گروپ ۳ طرح جهاد کشاورزی در قائمشهر افتتاح می شود - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مجید جعفری عصر پنجشنبه همزمان با هفته جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سه طرح با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۵۱۰ میلیون ریال در هغته جهادکشاورزی شهرستان قائم‌شهر افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این طرح‌ها توضیح داد: این طرح‌ها شامل لاینینگ کانال انتقال آب روستای ابجر با ۸۰ بهره‌بردار و اعتبار یک هزارو ۲۶۰ میلیون ریال، بند انحرافی سر دهنه صنم رود با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و بهره برداری سه روستا و ۱۷۰ خانوار و لاینینگ کانال انتقال آب روستای دوک با اعتبار یکهزارو ۷۵۰ میلیون ریال و بهره برداری ۴۰ خانوار است.

جعفری برآورد اوایه خسارت سیل فروردین ماه سال جاری به اراضی کشاورزی قائم‌شهر را ۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۸۹ نفر کل خسارت دیدگان هستند که تاکنون ۱۳۵ پرونده شامل ۴۳ نفر در بحث باغی و ۹۳ نفر در بحث زراعی تکمیل و یه سازمانهای مریوطه ارسال شد.

وی در خصوص پرداخت خسارت به محصولات باغی، گفت: ۴ هزارو ۶۷۹ میلیون ریال شامل ۲ هزارو ۴۰.۸ میلیون ریال بلاعوض و یکهزارو ۲۸۸.۲ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به آسیب دیدگان محصولات باغی پرداخت شد.

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر در خصوص قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، بیان کرد: ۲۰۳ مورد معرفی تغییر کاربری غیر مجاز داشتیم که ۱۳۴ مورد مطابق تبصره ماده ۲ به صورت داوطلبانه از سوی مالکین اعلام که تخریب شد.

جعفری از شناسای ۶۲ هکتار اراضی بایر، خبر داد و گفت: این زمین‌ها در حال مدیریت هستند و ۱۵ هکتار از اراضی شیب‌دار آن بصورت یارانه‌ای برای کشت گلابی، کنار و ازگیل به مردم داده شد.

وی به اعطای ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اشتغالزایی اشاره کرد و افزود: ۹.۵ میلیارد تومان به اشتغال پایدار روستایی و ۶.۵ میلیارد تومان تسهییلات اشتغال فردی به متقاضیان داده شد.

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر، توضیح داد: ۱۰ واحد دامداری، ۳۲ واحد تولید زنیور عسل، سه واحد نیشکر، یک واحد تواید بلدرچین، یک واحد نشا مکانیزه، دو واحد ماهیان گرمابی، ۹ واحد صنایع، یک واحد تولید شترمرغ و یک واحد تواید قارچ از جمله دریافت کنندگان تسهیلات اشتغالزایی روستایی بوده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 14 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.