سمپاشی گروپ ۴۰ هزار بهره بردار کشاورزی در شهرستان مرند فعالیت می کنند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر،  منوچهر رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند، ظهر امروز در جلسه حمایت از کالای ایرانی که با حضور  حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند و شیخ پور فرماندار ویژه مرند برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: اگر ظرفیت های کشاورزی در شهرستان مرند احیا شود، در جهت تولید اشتغال و درآمد برای منطقه مرند مفید خواهد بود.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بزرگ نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: ۷ هزارمهندس کشاورزی عضو نظام مهندسی هستند اگر از این جوانان حمایت کنیم می توانیم حوزه کشاروزی را رونق دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند همچنین با مهم برشمردن مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار در ۲ هکتار اراضی کشاورزی اجرایی شده است اما شهرستان مرند ۴۹ هکتار اراضی دارد که قابل اجرای این طرح را دارد.

وی کشت گلخانه ای را از اولویت های کشاورزی شهرستان مرند برشمرد و اظهار داشت: همچنین امسال در جذب تراکتور خوب عمل شده و شهرستان مرند در این زمینه، مقام سوم استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند بر اهمیت راه اندازی صنایع تبدیلی گفت: محصولات کشاورزی در یک بازه زمانی محدود  برداشت می شود، در این صورت وقتی عرضه بسیار است به قیمت پایین به فروش می رسد که اگر محل نگهداری و صنایع تبدیلی در شهرستان مرند راه اندازی شود، بسیار بهتر می توان این محصولات را عرضه کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان مرند راه اندازی شده است که اگر به روند تولید برسد، ظرفیت بزرگی در سطح کشور است که امکان صادرات به سایر کشورها را نیز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت منافع کشاورزان در فعالیت های اقتصادی اظهار داشت: در مرند ۴۰ هزار نفر بهره بردار کشاورزی فعالیت می کنند، راه ندازی واحدهای کوچک تولیدی در بخش کشاورزی و استمرار فعالیت آن کار بسیار سنگینی است. باید سیاست های اقتصادی و بازار را با خواسته های خود تطابق دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در بخش دیگری با اشاره به مزیت اقتصادی کالاهای داخلی تصریح کرد: کیفیت، قیمت پایین و انحصار تولید  از جمله مزیت هایی است که می توان نسبت به حمایت از کالای ایرانی قدم برداشت.

رحمانی افزود: باید کالایی تولید کنیم که نسبت به محصولات خارجی، کیفیت بالاتری داشته باشد، اگر سیاست ها صحیح باشد و تولید را به حد رقابت برسانیم، پدیده قاچاق نیز وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار وقتی رونق می گیرد که کارخانه و واحد تولیدی در کشور به راحتی راه اندازی شده و دست به تولید گسترده بزند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها