سمپاشی گروپ ۵۲۳ طرح کشاورزی البرز از تسهیلات بانکی بهره مند شده اند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی در نشست خبری  با اصحاب رسانه که ظهر پنج شنبه در سالن جلسات اداره کل جهاد کشاورزی البرز برگزار شد، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر طی سال جاری ۳۷ پروژه به ارزش ۹۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۳۵۵ نفر  در بخش کشاورزی افتتاح می شود، اظهار کرد: از مجموع طرح های اعلامی ۹ پروژه در بخش عمرانی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۱۷ درصد پروژه های قابل افتتاح استان در ایام دهه فجر به حوزه کشاورزی باز می گردد، افزود: ۲۸ پروژه از مجموع پروژه های یاد شده مربوط به بخش تولید و اشتغال با صرف اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان بوده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد:  ۲۱۰ درصد نسبت به سال قبل با افزایش اعتبار، در بخش پروژه های قابل افتتاح مواجه بودیم که این امر ناشی از ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به میزان تسهیلاتی که در اختیار طرح های کشاورزی قرار گرفته، گفت: ۵۲۳ طرح کشاورزی استان از تسهیلات مختلف بانکی بهره مند شدند که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف این طرح ها شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه پایدار روستایی و عشایری تسهیلات خوبی در اختیار قرار گرفته که ۴۵ درصد اعتبارات در بخش کشاورزی و عشایر است، افزود: در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری ۷۰۷ میلیارد ریال با اشتغال هزار و ۴۸۱ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد با ۱۴ پروژه بیشترین آمار طرح های قابل افتتاح در دهه فجر را به خود اختصاص داده است، گفت:  در مجموع ۱۱ پروژه صنایع تبدیلی، ۱۰ پروژه گلخانه ها و تولیدات گیاهی، ۹ پروژه آب و خاک، ۵ پروژه تولیدات دامی و ۲ پروژه در زمینه شیلات افتتاح می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: در بحث اشتغال فراگیر ۳۳۸ میلیارد ریال جهت اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر  در نظر گرفته شده است، همچنین بر اساس تقسیم بندی اشتغال استان البرز مبنی بر تشکیل ۴۵ هزار اشتغال، سهمیه بخش کشاورزی در این حوزه بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر بوده که محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور کمبود منابع آبی است، افزود: دولت اعتبارات خوبی در اختیار سازمان جهاد کشاورزی به صورت یارانه و بلاعوض قرار داده که پیرو این ‌مهم ۳۲۵ میلیارد ریال طی سال جاری جهت اجرای آبیاری ۳ هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در نظر گرفته شده است.

موسوی با بیان اینکه در این بخش ۸۵ میلیارد ریال اعتبار به شکل نقدی تخصیص و ۲۴۰ میلیارد دیگر نیز ریال در قالب اسناد خزانه تخصیص داده شد، گفت: دولت تعهد خود را نسبت به استان عملیاتی کرده، تا کنون آبیاری تحت فشار و قطره ای در ۸۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی به اتمام رسیده و این مهم در بیش از ۲ هزار و ۸۰ هکتار دیگر نیز در حال اجرا است که باید تا پایان سال مالی به اتمام برسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار میزان ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار داده می شود، خاطرنشان کرد: ۱۸۱ جواز تاسیس در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی صادر شده که از این میزان ۲۲ فقره جواز در سال جاری صادرشده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته پیرو جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان، گفت: سامانه ۱۳۱ راه اندازی شده تا مردم از این طریق و بدون هیچ هزینه ای تخلفات را به اطلاع برسانند، در این راستا طی سال جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی به ثبت رسیده است.

موسوی با اعلام اینکه تعدادی از تماس ها مبنی بر اعلام تغییر کاربری اراضی کشاورزی مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: ۲ هزار مورد تغییر کاربری در سطح استان شناسایی شد که در این بخش  ۸۷ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص توقف عملیات در راستای تغییر اراضی کشاورزی  ۳۵۷ مورد احکام قضائی صادر شده است، گفت: حفظ نباتات، تولید بذور اصلاح شده، غلات و تولید ۵۶ هزار تن گندم در استان همچنین توسعه کشت کلزا از جمله اقدامات انجام گرفته محسوب می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: ۵۵۰ تن گیاهان دادویی در سطح استان البرز تولید می شود که ارزش ریالی این گیاهان ۲۰۰ میلیارد ریال است، گفتنی است بیش از ۲۰ درصد این گیاهان دارویی به دیگر کشورها صادر می شود.

وی گفت: متاسفانه بر اساس بیماری آنفولانزای مرغی که در کشور و البرز اتفاق افتاده تعداد قابل توجهی از مرغداری های استان از بین رفته، لذا برای تنظیم بازار تخم مرغ مجبور به واردات در این بخش شدیم.

موسوی با اعلام اینکه تا کنون  ۱۷۰ تن تخم مرغ در استان توزیع شده است، با اشاره به قیمت هر شانه تخم مرغ، گفت: قیمت هر شانه تخم مرغ برای فروشندگان ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان و برای مصرف کنندگان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها