سمپاشی گروپ ۵۴۰ هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزان استان زنجان افزوده شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین جعفری،  با بیان اینکه زنجان از نظر کیفی بهترین عملکرد رفع تداخلات اراضی در کشور را دارد، گفت: با تصویب کمیسیون رفع تداخلات استان زنجان ۵۴۰ هکتار از اراضی ملی به اراضی کشاورزان استان افزوده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: هدف اصلی کمیسیون رفع تداخلات اراضی، بررسی تداخلاتی است که در پلاک ها و روستاهای مختلف در راستای اجرای قوانین و مقررات مربوط به اراضی ملی، موات و اراضی کشاورزی انجام گرفته و یکی از مشکلات و اختلافات متقابل دولت و مردم در روستاهاست.

جعفری عنوان کرد: به دلیل اینکه واگذاری اراضی کشاورزی به روستائیان و صدور اسناد آنان به مرور زمان در دهه ۴۰ صورت گرفته، طبیعی است که با توجه به ابزار و امکانات موجود آن زمان، تطبیق حدود ثبتی به دقت انجام نگرفته و لذا بخشی از مشکلات مربوط به حدود ثبتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: از زمان آغاز اجرای اصلاحات ارضی در سال ۴۱ و همزمان اجرای قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع، تداخلاتی در بخش هایی از اراضی واگذار شده به زارعین صاحب نسق بوجود آمده است. هرچند در بخش هایی از اراضی ملی نیز زارعین در طول زمان اقدام به تصرف کرده که در مرحله رسیدگی رفع تداخلات در گارگروه شهرستان و کمیسیون استان وضعیت تداخلات و تصرفات تعیین تکلیف می شود.

جعفری ادامه داد: در این راستا به منظور حل و فصل و به حداقل رساندن اختلافات، پلاک های مختلف در شهرستان‌ها به ترتیب اولویت و با اولویت پلاک هایی که بیش ترین اعتراضات به هیئت حل اختلاف ماده واحده یا به عبارتی بیش ترین شکایت در محاکم قضایی دارند، ابتدا در کارگروه های شهرستانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از انجام کارهای کارشناسی اولیه برای اتخاذ تصمیم نهایی به کمیسیون استانی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون استانی پس از انجام بررسی های لازم، تغییرات احتمالی در حدود و مساحت اراضی ملی، غیرملی و موات تصمیم گیری و نقشه های نهایی برای اصلاح اسناد به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک و امور اقتصاد و دارایی استان ارسال می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 21 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها