سمپاشی گروپ ۵ میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری سمپاشی گروپ  بر اساس گزارش ۱۰۰ روزه عملیات سراسری خرید گندم  از اول فروردین تا هفتم تیر سال جاری، بیش از ۵ میلیون تُن گندم در قالب ۸۸۹ هزار محموله به صورت تضمینی از ۳۰۹ هزار کشاورز در سرتاسر کشورمان خریداری شده است.

میزان خرید گندم در ۱۰۰ روز آغازین امسال با تحویل ۵ میلیون و ۱۵ هزار تُن گندم از کشاورزان که نسبت به سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۷ هزار تُن افزایش داشته، از رشد بیش از ۲۸ درصدی برخوردار بوده و با واریز ۵۰ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان پول تحویل گندم به حساب کشاورزان، بیش از ۶۷ درصد از مطالبات پرداخت شده است.

به ترتیب استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۷۱۵ هزار تُن، فارس با ۸۰۸ هزار تُن، گلستان با ۴۹۸ هزار تُن، ایلام با ۲۹۰ هزار تُن، خراسان رضوی با ۲۵۲ هزار تُن، کرمان با ۲۴۱ هزار تُن و کرمانشاه با ۱۶۶ هزار تُن بیشترین مقدار خرید گندم را داشته‌اند.

 استان‌های فارس با ۴۱۱ هزار تُن، خوزستان با ۳۶۰ هزار تُن، ایلام با ۱۱۸ هزار تُن، بوشهر با ۱۰۲ هزار تُن، لرستان با ۸۴ هزار تُن و کرمانشاه و کرمان هر یک با ۷۷ هزار تُن، بالاترین میزان افزایش خرید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

استان‌های بوشهر و یزد هر یک با بیش از ۵ و نیم برابر، لرستان با بیش از ۲ و نیم برابر، کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۲ و نیم برابر، فارس با بیش از ۲ برابر و سیستان و بلوچستان با حدود ۲ برابر، بیشترین میزان رشد خرید را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

در ۱۰۰ روز نخست امسال، بیش از دو سوم مطالبات کشاورزان سراسر کشور پرداخت شده است که در این میان، به ترتیب کشاورزان استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، قم، بوشهر، سیستان و بلوچستان، ایلام و گلستان، از ۷۳ تا ۷۷ درصد مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

عملیات عظیم خرید تضمینی گندم که در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور به تازگی آغاز شده است، در بسیاری از استان‌های کشور همچنان ادامه دارد و همزمان، فرآیند گسترده واریز مطالبات کشاورزان از طریق مبادی مربوطه در دست پیگیری است تا نسبت به پرداخت پول خرید گندم کشاورزان در کمترین زمان ممکن اقدام شود.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : اخبار و رویداد ها تاريخ : 1 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها