سمپاشی گروپ ۶۴ تولیدکننده کشاورزی در استان سمنان تجلیل شدند - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم ویژه هفته جهاد کشاورزی با موضوع تقدیر از کشاورزان نمونه، ضمن بیان اینکه ۶۴ بهره‌بردار بخش کشاورزی از جای‌جای استان موردتقدیر قرار گرفتند، تأکید کرد: میزان صرفه‌جویی در مصرف آب، راندمان و مسائل زیست‌محیطی مانند عدم استفاده از سموم شیمیایی و … در زمره ملاک‌های انتخاب این افراد به‌عنوان کشاورز نمونه بوده است.

وی بابیان اینکه در بین کشاورزان نمونه افرادی از سراسر استان سمنان دیده می‌شوند، افزود: در این مراسم کشاورزانی که دارای تولید بالای محصولات کشاورزی با کمترین میزان آب در سال گذشته و امسال بوده‌اند، موردتقدیر قرار گرفتند.

میزان بهره‌وری از آب مصرفی یکی از ملاک‌ها انتخاب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه کارشناسان این اداره در یک سال اخیر تولیدات کشاورزی استان را رصد و نتایج را گزارش کرده‌اند، گفت: میزان سطح کشت‌ و نسبت آن به تولیدات زراعی و باغی از دیگر ملاک‌های انتخاب کشاورزان نمونه بوده است.

میرعماد افزود: میزان بهره‌وری از آب مصرفی و صرفه‌جویی در مصرف آب را یکی از مهم‌ترین ملاک‌های کشاورزی مدرن در استان سمنانی است که هرروز مشکلات کم‌آبی در آن مشهودتر از گذشته می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری همایش کشاورزان برتر سوق دادن بهره‌برداران استان به سمت تغییر الگوی کشت کشاورزی و کشت محصولات کم آب با توجه به خشکسالی‌های اخیر است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها