سمپاشی گروپ ۷۰۰۰ هزار تن سیفی جات از البرز به کشورهای خلیج‌فارس صادر شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید موسوی عصر امروز یکشنبه در نشستی خبری، ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: این سازمان در هفته دولت ۲۸ طرح عمرانی، اشتغال‌زایی و تولیدی دارد که برای این تعداد ۲۲۹ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

وی افزود: ۱۷۸ میلیارد ریال این اعتبار تسهیلات بانکی و ۴۲ میلیارد ریال آن در قالب اعتبارات و منابع دولتی بوده است که این تعداد پروژه ۲۵۹ نفر اشتغال‌زایی در سطح استان ایجاد کرده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، ۱۰ طرح در شهرستان نظرآباد، پنج طرح در شهرستان ساوجبلاغ، چهار طرح در شهرستان کرج، سه طرح در شهرستان فردیس و چهار طرح در شهرستان طالقان اجرا می‌شود.

موسوی بیان کرد: عمده طرح‌های قابل‌افتتاح این سازمان شامل ۱۱ طرح درزمینهٔ تولیدات گیاهی عمدتاً گلخانه‌ای، ۱۰ طرح  آب‌وخاک، ۴ طرح تولیدات دامی، ۲ طرح صنایع تبدیل کشاورزی و یک طرح عشایری است که در شهرستان‌های مختلف قرار است، افتتاح شود.

وی توضیح داد:  درزمینهٔ باغات و زمین‌های زراعی در البرز هم ۲۵ هزار هکتار باغ درجه‌یک در سطح کشوری و ۴۳ هزار هکتار زراعتی وجود دارد که به لحاظ عملکردی بی‌نظیر است.

البرز رتبه اول تولید آلوی کشور را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اشاره کرد: بااینکه تنها نیم درصد سطح زیر کشت کشور را در استان البرز دارا هستیم، دو درصد تولیدات کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم که نشان می‌دهد تمامی کارشناسان ما در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند.

موسوی توضیح داد: میزان تولیدات زراعی استان ۹۱۰ هزار تن، تولیدات باغی ۵۳۵ هزار تن و تولیدات دامی ۴۵۳ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه البرز ازنظر سطح زیر کشت در کشور کوچک است، افزود: ازنظر عملکرد اما رتبه اول کشور را دارا هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: درزمینهٔ تولید گندم با  ۵ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار و تولید جو با ظرفیت بالای ۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم رتبه اول کشور را دارا هستیم و در کنار آن موفق به کسب رتبه دوم متوسط عملکرد پنبه به میزان ۳ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار شده‌ایم.

موسوی گفت: بالاترین رکورد تولید گندم ۱۳ هزار کیلوگرم در هکتار است که به البرز اختصاص دارد، همچنین در بحث ضایعات برداشت غلات کمترین ضایعات را در کل کشور داریم.

وی تشریح کرد: رتبه اول تولید آلو در کشور به میزان ۲۲ هزار و ۸۴۸ تن و رتبه اول تولید توت‌فرنگی به میزان  ۶ هزار و ۱۸۱ تن را داشته‌ایم، بیشترین سطح کاشت گل لاله برابر ۵۱ درصد گل لاله کشور نیز به استان البرز اختصاص دارد.

رتبه دوم تولید قارچ خوراکی به البرز اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: رتبه تولید قارچ خوراکی البرز با تولید سالانه ۲۶ هزار تن در جایگاه دوم کشوری است و در کنار این موفقیت‌ها رتبه دوم تولید هلو با ۱۰۷ هزار تن، رتبه دوم تولید شلیل با ۶۶ هزار تن، رتبه چهارم تولید تخم‌مرغ با  ۹۰ هزار تن و رتبه ۵ مرغ تخم‌گذار کشور را کسب کرده‌ایم.

موسوی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشاورزی به‌منظور بهره‌برداری از پساب ماهدشت در حال اجرا بر روی دو هزار هکتار از این اراضی است که با این اقدام پس از تصفیه فاضلاب در آینده با همکاری آب منطقه‌ای استان می‌توانیم این اراضی را زیر کشت ببریم.

وی گفت: اجرای طرح کاداستر کشاورزی در عرصه ۴۳ هکتاری انجام‌شده است و برای ۱۵ هکتار دیگر نیز تشریفات مناقصه‌ای در حال انجام است. یکی دیگر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی درزمینهٔ ایجاد ظرفیت تولید واکسن دامی در البرز در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در مورد سرمایه‌گذاری دولت در روستاها، گفت: در این حوزه  تسهیلات خوبی با بهره ۴ و ۶ درصد ارائه می‌شود که در این قالب تعداد ۲۷۴ طرح از سال گذشته تاکنون به مبلغ ۲۱۹ میلیارد ریال با اشتغال ۲ هزار و ۷۷۰ نفری انجام‌شده است.

موسوی بیان کرد: در خصوص مکانیزاسیون برای رسیدن به ارزش‌افزوده بیشتر، ۶۴ طرح به مبلغ دو هزار و ۶۵۵ ریال معرفی کرده‌ایم در کنار این موارد ۱۰۲ طرح هم به مبلغ ۲۰۴  میلیارد ریال برای کمک به خانواده‌های کم‌بضاعت داشته‌ایم.

به‌منظور تشویق و توسعه صنعت پرورش اسب در استان، اراضی کشاورزی را به‌منظور پرورش اسب تغییر کاربری می‌دهیموی در مورد آمارهای ارائه‌شده توسط جهاد کشاورزی در خصوص توزیع مرغ و گوشت منجمد که نشان‌دهنده افزایش آن نسبت به سال گذشته است، اما موجب کاهش قیمت نشده است، گفت: ما تأمین‌کننده هستیم و نظارت بر قیمت‌ها بر عهده دستگاه‌های نظارتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد: به‌منظور تشویق و توسعه صنعت پرورش اسب در استان، اراضی کشاورزی را به‌منظور پرورش اسب تغییر کاربری می‌دهیم.

موسوی تأکید کرد: این تغییر کاربری فقط برای پرورش‌دهندگان است و شامل باشگاه‌های سوارکاری نمی‌شود.

وی با اشاره به بارندگی و سرمای ابتدای سال گفت: حدود ۷ هزار میلیارد ریال خسارت به درختان میوه مانند سیب و گلابی وارد شد.

موسوی بابیان اینکه کیفیت سیفی جات استان بالا و بسیار مرغوب اضافه کرد: سال گذشته هفت هزار تن سبزی و سیفی جات از استان به کشورهای خلیج‌فارس صادرشده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها