سمپاشی گروپ ۷۶ پروژه بخش کشاورزی در قم به بهره‌برداری رسید - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار قم در مراسم افتتاح ۷۶ پروژه بخش کشاورزی که ظهر سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت و در شهرک شکوهیه قم برگزار شد طی سخنانی به کاهش ۱۸۰ میلیون متر مکعبی مصرف آب در بخش کشاورزی قم اشاره کرد و گفت: این در حالی است که با کاهش این میزان از مصرف آب در تولید کاهش نداشتیم.

سید مهدی صادقی با اشاره به ارتباط خوبی که جهاد کشاورزی توانسته با بهره برداران به دست آورد، بیان داشت: این ارتباط‌ها و اعتمادی که در این راستا شکل گرفت، توانست شرایط خوبی را فراهم کند تا طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی قم در مزرعه‌ها به مرحله عمل برسد.

وی اجرای اقتصاد مقاومتی در سازمان جهاد کشاورزی قم را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در این بخش به خوبی قابل مشاهده است و می‌تواند به عنوان الگویی مطرح باشد.

افزایش اعتبارات ملی در بخش کشاورزی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم هم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به افزایش اعتبارات ملی در بخش کشاورزی استان قم گفت: طی دو سال و نیم گذشته هشت هزار و ۱۰۰ هکتار سیستم‌های آبیاری نوین در مزارع استان به بهره‌برداری رسیده است.

محمدرضا طلایی با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی ۶ ساله باید سیستم آبیاری در ۲۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قم اجرا شود، بیان کرد: دولت برای اجرای سیستم‌های آبیاری ۸۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و مابقی را باید کشاورزان پرداخت کنند.

وی همچنین تغییر الگوی کشت را هم مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با اجرای این طرح طی دو سال و نیم گذشته ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است و این در حالی است تولید محصولات کشاورزی از ۷۰۰ هزار تن به ۷۵۰ هزار تن رسیده است.

یادآور می‌شود: ۷۶ پروژه بخش کشاورزی استان قم با اعتباری بالغ بر ۴۵۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها