سمپاشی گروپ ۸۰ درصد کمباین ها در جویبار فرسوده هستند - سمپاشی گروپ

احمد سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۸۰ درصد کمباینها قدیمی و فرسوده هستند خاطرنشان کرد: هیچ تسهیلاتی برای تعویض و بازسازی دوباره کمباین به کمباین داران داده نشده و این افراد در حال حاظر نیازمند تسهیلات بانکی با درصد پایین هستند.

وی با بیان اینکه این واحد صنفی از سال ۹۰ فعالیت خود رادر این شهرستان آغاز کرده است، گفت: تاکنون چهار هزار نفر عضو نظام صنفی کشاورزی شهرستان شدند و پروانه فعالیت برای آنان صادرشده است.

وی مهمترین اهداف صنف را حفظ حقوق کشاورزان ، افزایش سطح رفاهی، حمایت از حقوق صنفی مجموعه و جمع آوری نقطه نظرات ورساندن آن به گوش مسئولان بیان کرد و افزود: در حال حاضر استقبال کشاورزان و باغداران از بیمه بسیار کم بوده چرا که سازمان بیمه در گرفتن وجه بسیار پافشاری داشته ولی درپرداخت دیون هیچگونه اقدامی نمی کند.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان جویباربیان کرد: رقمی که برای بیمه به کشاورز پرداخت می شود بسیار پائین است و دوندگی کشاورز و استرس وارد شده به این افراد از دردسرهای دریافت حق بیمه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه خسارت فقط درمورد آب گرفتگی مزارع به کشاورز داده میشود ، تصریح کرد: در حوادث غیر مترقبه دیگر غرامتی به کشاورز داده نمی شود ، و تنها به این نکته اکتفا می کنند که موارد دیگر در بیمه نامه ذکر نشده است.

سلیمی بیشترین خسارت وارد شده به کشاورز را در مرحله فروش محصول بیان کرد و گفت: زمان فروش محصول کشاورز بسیار متضرر می شود و هیچ مسئولی پاسخگوی این مسئله نیست.

سلیمی با اعلام اینکه ما همه در این واحد صنفی جمع شدیم تا از حقوق کشاورزان دفاع کنیم افزود: مسئولان باید در فروش محصولات کشاورزی کنار آنان باشند و از حق و حقوق این افراد زحمت کش دفاع کنند.

رئیس هیئت مدیره صنف کشاورزی با ابراز گلایه از اینکه در جلسات بررسی خسارت به بخش کشاورزی هیچ نماینده ای از این صنف در جلسه حضور ندارد ، خاطرنشان کرد: برای پایدار بودن این صنف کشاورزی و باغبانی نیاز به یکسری بودجه است که تنها بخشی از آن در صدور پروانه فعالیت برای کشاورز ان تامین می شود که بسیار ناچیز بوده است.

سید محمد موسوی عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی نیز با بیان اینکه ۳۷۰ دستگاه کمباین در این شهرستان وجود دارد ، گفت: کمباین داران این شهرستان علاوه بر زمین های این شهرستان به ۱۰ استان دیگر نیز خدمات ارائه می دهند.

رئیس اتحادیه کمباین داران مازندران درادامه گفت : از نظر تعداد کمباین این شهرستان بعد از شیراز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 115 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها