سمپاشی گروپ ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌ شود/ ضرورت فرهنگ سازی صحیح! - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر امروز چهارشنبه در همایش ردپای آب در تبریز با بیان اینکه با کمبود شدید آب در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: باید مصرف آب مدیریت شود و در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید مصرف انرژی را کاهش داد و قبول کرد که با کمبود آب در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: این مشکل کمبود آب به دلایل متعددی بوده است ولی باید توجه کنیم که در همه حوزه‌ های آب، برق، انرژی و گاز نیاز به مدیریت مصرف داریم.

خدابخش با تاکید بر اینکه بستن چاه ‌های غیرمجاز کشاورزان را با مشکل بیکاری مواجه کرد، گفت: در موضوع احیای دریاچه ارومیه با تعارضات اجتماعی روبه رو هستیم و نمی دانیم با این تعارضات چه کنیم.

استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه گفت: افزایش کشاورزی در منطقه، چاه ‌های غیرمجاز، موتورهای غیرمجاز آب و عدم توجه به قوانین زیست محیطی باعث خشک شدن دریاچه شده است.

وی سپس توصیه ای به زنان و خانواده ها داشت و گفت: باید خانم های خانه دار بیش از پیش در استفاده از وسایل پرانرژی دقت کنند و در مصرف انرژی و آب صرفه جویی داشته باشند.

خدابخش با بیان اینکه ولی در حال حاضر یک انقلاب بزرگی در زمینه آب شده است، گفت: ۸۵ درصد مصرف در استان زیر الگوی استاندار است.

گفتنی است در پایان این مراسم از طرح ملی آموزشی بانوی آب در تبریز رونمایی شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 3 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها