سمپاشی گروپ ۹۰ هکتار از شالیزاهای نشاء شده جویبار رها شد - سمپاشی گروپ

به گزارش خبرنگار مهر ، سلیمان حاتم نژاد صبح یکشنبه در جلسه کمیته راهبردی آب کشاورزی در فرمانداری جویبار بابیان اینکه ۶۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری در استرس خشک‌سالی قراردارند ، اظهار داشت: بحث جایگزینی کشت در شهرستان مطرح‌شده و خوشبختانه در۹۰ هکتاری که کشت نشاء در آن انجام نشد مبادرت به کشت سویا کردند.

وی با گلایه از اینکه کشاورزان منطقه علی‌رغم اطلاع‌رسانی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی ، تنها ۱۴ درصد از اراضی شالیزاری شهرستان بیمه محصولات کشاورزی بودند گفت: از ۹۰ هکتار ازاراضی شالیزاری رهاشده ۴۰ درصد اقدام به بیمه محصولات کشاورزی خودکرده بودند.

رئیس جهاد کشاورزی جویبار از خرید دوهزارو ۵۰۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان جویبار خبردادو گفت: در مراکز خرید کلزا خرید تضمینی کلزا باقیمت ۲ هزارو ۸۷۵ تومان در حال انجام است  و قیمت خرید تضمینی گندم باقیمت ۱۳۰۰ تومان در مراکز خرید شهرستان آغازشده است.

مدیر آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائم‌شهر و جویبار با اعلام اینکه فرازوفرودهای زیادی در ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد البرز به رودخانه سیاه رود شهرستان وجود داشت، گفت: خوشبختانه با نصب پمپاژ مشکل کم‌آبی کشاورزی شهرستان تا حدود زیادی مرتفع شده است.

هادی نیک‌اختر با اعلام اینکه در سه روستای بیزکی ، چلمیان و اسماعیل کلای کوچک حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری آن درخطر خشک‌سالی قرار داشتند، اظهار داشت : با انتقال آب از سد البرز به شهرستان مشکل این کشاورزان برطرف شده است و در حال حاضر بیشتر زمین‌های شالیزاری شهرستان کار نشاء انجام‌شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 2 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها