سمپاشی گروپ روش های جلوگیری از ماسیده شدن کرم پودر - سمپاشی گروپ

ماسیده و کیکی شدن میکاپ مخصوصا کرم پودر میتونه یکی از مشکلاتی باشه که شما هم گاهی اوقات به اون برخورد میکنید. خب این جا دقیقا جایی هست که میخوایم بهتون یاد بدیم ، اولا که چرا کرم پودرتون کیکی میشه و دوما چیکار کنیم که این اتفاق نیوفته.

چرا کرم پودر روی پوست کیکی و ماسیده میشه:

گاهی اوقات بیشتر از حد نیاز از کرم پودر استفاده میکنیم . درواقع فکر میکنیم استفاده زیاد از کرم باعث میشه پوستمون زیباتر بشه در صورتی که این کار هم پوست رو خیلی سنگین میکنه و هم فید کرم پودر خیلی سخت میشه و باعث میشه این کار که خیلی خیلی هم مهم هست درست انجام نشه.

پوستتون رو قبل از میکاپ پاکسازی و تمییز نمیکنید . درواقع با این ایده که از صبح میکاپی نداشتید و یا بیرون از منزل نرفین، روی پوستتون شروع به میکاپ میکنید. این کار قطعا کرمتون رو کیکی میکنه مخصوصا اگه پسوت چربی داش باشید.

بیشتر از حد نیاز از پودر فیکس استفاده میکنید. خب این هم اشتباهیه که خیلی ها فکر میکنن دارند کار درستی رو انجام میدن درصورتی که استفاده بیش از حد پودر فقط پوست و میکاپ رو سنگین میکنه و شما با اضافه کردن حجم زیادی از پودر باعث میشین که ظاهر میکاپتون خیلی خشک و پودری و در نتیجه کیکی بنظر برسه.

از اسپری فیکس استفاده نمیکنید. این هم اشتباهی هست که خیلی ها انجام میدن و فکر میکنن این محصول کارایی براشون نداره.

بعد از شستن و قبل از زدن پرایمر پوستتون رو هیدراته و آبرسانی نمیکنید و روی پوست خشک شروع به میکاپ میکنید.

این ۶ مورد اصلی ترین دلایلی بودن که باعث میشن میکاپ ماسیده بشه و بد بنظر برسه، در ادامه میریم سراغ روش هایی که از این اتفاق جلوگیری میکنه.

روش های جلوگیری از ماسیده شدن میکاپ:

اولین مرحله شروع با یک شوینده مناسب با نوع پوستتون هست. اگر پوستتون چربه حتما و حتما باید با شوینده پوستتون رو تمییز کنید و اگر پوست خشکی دارین و میکاپی هم روی اون نیست میتونید این کار رو با آب خالی هم انجام بدید.

شوینده پوست

بعد از شستن پوست باید پوستتون رو با آبرسان و مرطوب کننده خیلی خوب هیدراته کنید . در واقع وقتی آلودگی ها پاک میشه پوست آمادگی بیشتری برای جذب محصولات داره. به هیچ عنوان نباید روی پوست خشک میکاپ کنید ، اینجوری محصولات روی پوستتون خوب نمیشینه و اصلا فید راحتی ندارن. پس با یک محصولی که برای شما مناسب هست خیلی خوب پوست رو تغذیه کنید و بعد شروع به میکاپ کردن کنید.

آبرسان پوست

موقع انتخاب کرم پودر، حواستون باشه محصولی رو انتخاب کنید که مناسب با پوست شما باشه . برای مثال کسی که پوست خشکی داره نباید کرمی مات و مایع استفاده کن چرا که به هیچ وجه روی پوستش خوب قرار نمیگیره. و اینکه، میزان کاوری که میخواید هم اهمیت زیادی توی انتخاب کرمتون داره.

بهترین کرم پودر

انتخاب ابزار برای فِید دو نوع ابزار برای فِید و بِلِند کرم پودر داریم : براش ها و اسفنج های آرایشی. این که کدوم رو انتخاب کنیم، کاملا بسته به نوع کرم پودر ما داره برای مثال ، یه محصول سبک و مایع با براش های آرایشی خیلی خیلی بهتر فید میشه و برعکس اگه کاور محصول خیلی بالاست و تکسچرش غلیظه باید از اسفنج های آرایشی استفاده کنیم. اما در کل بهترین کار اینه که ابتدا کرم پودر رو با براش روی پوست فید کنید و در نهایت با یه اسفنجِ با کیفیت اون رو خوب بِلِند کنید و به خورد پوست بدین این طبیعی ترین و قشنگ ترین حالتِ کرم پودر رو به ما میده.

فید کرم پودر

کرم پودر رو دوبار باید فید کنید. وقتی یک دور اون رو خوب فید کردید، ۳دقیقه بهش فرصت بدین و بعد دوباره با یک اسفنج تمییز و پوستتون رو خیلی خوب فید کنید. اینجوری مواد اضافی ، چربی و هر چیزی دیگه ای از بین میره و کرم پودر خیلی زیباتر روی پوستتون قرار میگیره اگر هم پوست خیلی چربی دارین، توی این مرحله یه دستمال کاغذی نازک بردارید و روی پوستتون فشار بدین، تا چربی اضافی گرفته بشه.

جلوگیری از ماسیدگی کرم پودر

از پودر فیکس ، فقط در نواحی که نیاز هست مثل پیشونی و بینی که معمولا خیلی چرب میشن و یا زیر چشم که کانسیلر دچار خط میشه، استفاده کنید. براش رو توی پودر بزنید، اون رو تکون بدین تا مواد اضافی گرفته بشه و بعد روی پوستتون قرارش بدین.

استفاده از پودرفیکس

از اسپری فیکس استفاده کنید ، اسپری فیکس ها تمامی مواد آرایشی اعم از تکسچرهای کرمی و پودری رو ، روی پوستتون سِت میکنه و علاوه بر بالا بردن موندگاری تمام محصولات مثل کرم پودر،ریمل ، رژلب و… پوست رو از حالت پودری و غیر طبیعی بیرون میاره و میکاپ رو خیلی طبیعی تر و تمییز تر نشون میده.

خب مراحل و ترفندهایی که باعث میشن میکاپ ماسیده نشه رو یاد گرفتیم . برای آموزش های بیشتر ، آشنایی با محصولاتِ آرایشی و پوستی و خرید اون ها وارد سایت مای سفورا بشین و اگر نیازی به مشاوره و راهنمایی داشتید با مشاورین این سایت در تماس باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 29 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.