سمپاشی گروپ شیره انگور زرد طبیعی - سمپاشی گروپ

پیشگیری از سرطان و کاهش اثرات شیمی درمانی:  شیره انگور زرد طبیعی می تواند به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های متنوع سبب جلوگیری از سرطانی شدن سلول های بدن شده و افزایش سطح گلبول های سفید در بدن را به وجود می آورد.

تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر: شیره انگور به دلیل داشتن قند طبیعی و ویتامین های حیاتی سبب تقویت سلول های مغزی و تامین انرژی مورد نیازبدن می شود، همچنین به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند سبب تقویت حافظه شود. افرادی که حالت خستگی و کسلی دارند با خوردن روزانه یک تا دو قاشق می توانند این حالت رابرطرف کنند.

آرامش اعصاب و بهبود خلق و خو: مصرف شیره ی انگور سبب می شود تا کلسیم موجود در رگ های عصبی را متعادل کرده و باعث آرامش اعصاب و افزایش شادی و نشاط می شود.

بهبود عملکرد گوارش: مصرف شیره انگور باعث پاکسازی معده و روده ، دفع اوره از بدن شده و قابلیت ضد نفخی دارد و سبب بهبود عملکرد گوارشی بدن می شود.

بهبود سرفه: مصرف این شیره سبب می شود که از سرفه های خشک گلو جلوگیری کند و افرادی که دچار التهاب گلو هستند می توانند با قرقره ی شیره انگور با سرکه سیب آن را برطرف کنند. خواص شیره انگور زرد طبیعی برای چاقی صورت: این شیره بسیار انرژی زا بوده و به دلیل داشتن کالری بالایی باعث چاقی موضعی صورت می شود.

 

شیره انگور زرد با ماست 

 

شیره انگور یک ماده مغذی است که برای سلامتی بدن خواص بی نظیری دارد. شیره انگور زرد با ماست  طعم مطلوبی دارد و به خاطر طبع گرمی که دارد با آن مصرف می شود. ظاهر آن مشابه عسل و شیره توت است اما طعم متفاوتی با آن ها دارد.

این شیره غلظت زیادی داشته و طولانی مدت می توان از آن استفاده نمود و به عنوان یک وعده غذایی کامل است. رنگ آن بین زرد و قهوه ای  بوده  ولی با توجه به افزودنی های درون آن در رنگ های دیگری  نیز موجود است؛ قابل ذکر است که  طعم شیرین آن به سبب قند طبیعی آن است.

ترکیب شیره انگور زرد با ماست از دیرباز در شهرهای تولید کننده آن مانند؛ ملایر مصرف داشته  که این نوشیدنی اکنون نیز طرفداران بسیاری دارد. A و B این شیره برای التهاب گلو و رفع سرفه موثر بوده و دارای خاصیت نرم کنندگی حلق است. درمان بخش بیماری های یرقان و صرع، افسردگی  بوده و در بهبود سرفه مزمن، کهیر، تپش قلب، لاغری بیش از حد نقش عمده ای دارد.

 

شیره انگور زرد جایگزین شیر خشک

با هم به بررسی نظر کارشناسان تغذیه و متخصصین اطفال که شیره انگور را یکی از بهترین جایگزین ها برای شیر خشک میدانند بررسی میکنیم.در ابتدا باید توجه کنید که هر نوزادی بدون استثنا باید ۶ ماه اول زندگی خود را با شیر مادر تغذیه کند. پس مادران باردار باید به تغذیه خود بسیار اهمیت بدهند تا بعد از زایمان شیر کافی برای تغذیه نوزاد خود را داشته باشند. این ماده  مغذی به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد، تغذیه ایی بسیار عالی برای خود مادران باردار است. در گذشته که چیزی به نام شیر خشک وجود نداشته است، مادران از آن به عنوان جایگزینی برای شیر مادر استفاده میکردند.

بهترین زمان  برای تغذیه نوزاد با آن بعد از شش ماهگی است که باید حتما با پزشک خود مشورت کنید تا توصیه های لازم را به شما بدهد که جنبه های ایمنی تغذیه نوزاد خود را به درستی اعمال کنید شیره انگور زرد جایگزین شیر خشک برای تغذیه  نوزاد شماست زیرا حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئید است که برای رژیم غذایی نوزاد بسیار ضروری هستند. برای شیرین کردن آن، نیازی به اضافه کردن شکر نیست زیرا خودش به اندازه کافی قند دارد.بهترین راه مصرف آن برای نوزاد رقیق کردن با آب جوشیده شده است که آب یا باید ولرم باشد یا تا حد امکان خنک شده باشد. نحوه ی مصرف آن به این ترتیب است که مقداری آب به آن اضافه میکنیم و در روز طبق نظر پزشک به نوزاد میدهیم. نسبت آب به شیره انگور اصولا یک به سه هست.نکته مهم دیگر این است که حتما در هنگام سرو غذا به نوزاد داده بشود زیرا اگر قبل از خواب نوزاد باشد، خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهد.

 

از دیگر نکاتی که باید به آن بسیار توجه کنید توجه به این نکته است که نوزاد می تواند این رژیم غذایی را تحمل کند که برای این موضوع می توانید با پزشک نوزاد مشورت کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : ریپورتاژ اگهی تاريخ : 28 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.